Domov Jalovecká dolina – Baníkov – Žiarska dolina

Jalovecká dolina – Baníkov – Žiarska dolina

Parkovisko platené Parkovisko platené
Parkovisko neplatené Parkovisko neplatené
Autobusová zastávka na trase Autobusová zastávka na trase
Horská chata na trase Horská chata na trase
Možnosť stravovania na trase Možnosť stravovania na trase
Možnosť prespania na trase Možnosť prespania na trase
Trasa s panoramatickým výhľadom Trasa s panoramatickým výhľadom
Na trase je zdroj pitnej vody Na trase je zdroj pitnej vody
Na trase je jazero/nádrž/rybník Na trase je jazero/nádrž/rybník

TRASA:

Ústie Jaloveckej doliny – ústie Bobroveckej doliny – ústie Hlbokej doliny  – Baníkovské sedlo – Baníkov  – Jalovecké sedlo  – Žiarska chata  – ústie Žiarskej doliny

Podrobný popis trasy

Do ústia Jaloveckej doliny (800 m) prídeme z Jalovca po žltej značke (8617) alebo z parkoviska Bobrovecká vápenica popri horskom hoteli Mních, kde sa na žltú značku napojíme. Môžeme začať od rázcestia na Tokarinách stále po žltej značke, ktorá na krátkom úseku vedie spolu s červenou magistrálou (0860). Pri smerovníku v ústí doliny žltá značka odbočuje doľava a vedie po ľavej strane Jaloveckého potoka do Jaloveckej doliny. Prejdeme cez bočný prítok Jaloveckého potoka a pokračujeme po lesnej ceste. Neskôr vystúpime po chodníku z dna doliny na jej ľavý svah. Pokračujeme traverzom a opäť sa vrátime k potoku. Prejdeme cez niekoľko drevených mostíkov miernym stúpaním až k odpočívadlu pred dlhou drevenou lávkou a ocitneme sa v ústí Bobroveckej doliny (1 005 m) a doliny Parichvost. Za lávkou prejdeme na modro (2710) a zeleno (5611) značkovaný chodník do doliny Parichvost. Cez drevené mostíky sa dostaneme na ľavú stranu doliny a po upravenom chodníku vystúpime cez les (asi 1 hod.) na odbočku zelenej značky v ústí Hlbokej doliny (1 130 m). Pokračujeme po modrej značke, prejdeme cez mostík na ľavú stranu údolia a vystúpime strmšie lesom do pásma kosodreviny. Opäť sa vrátime k potoku a prejdeme na jeho druhú stranu. Vyjdeme hore strmým serpentínovým chodníkom medzi kosodrevinu a skalné rebrá a pokračujeme dlhším traverzom cez vejár skalnatých žľabov a trávnatý svah doľava do Baníkovského sedla (2 040 m). Tu odbočíme doprava a po červeno značkovanej hrebeňovej ceste (0862) sa strmým, miestami exponovaným hrebeňom dostaneme pod vrcholové rebro. Po ňom sa vydáme na najvyšší bod trasy – Baníkov (2 178 m). Z jeho vrcholu sa môžeme kochať nádherným kruhovým výhľadom na oravské, liptovské a tatranské dominanty. Po krátkom odpočinku sa z vrcholu Baníkova vydáme po zelenej značke (5610), ktorá vedie južným rebrom do plytkého sedla. Z neho vystúpime exponovaným skalným hrebeňom na druhý najvyšší bod trasy – vrch Príslop (2 142 m). Pokračujeme južným smerom skalnatým, neskôr rozširujúcim sa trávnatým svahom do širokého Jaloveckého sedla (1 858 m). Zo sedla nás značkárske koly privedú na východný svah k prvým ostrovom kosodreviny. Serpentínami chodníka zostúpime do žľabu a zákrutami klesneme po jeho ľavej strane. Potom pretraverzujeme doľava do žľabu popod Šarafiový vodopád. Cez potok na jeho ľavej strane zídeme na upravený chodník. Po ňom sa dostaneme k Pietnemu miestu obetí horských nešťastí v Západných Tatrách. Odtiaľ prejdeme popri dome horskej služby k Žiarskej chate (1 300 m) a pohodlným zostupom dolu Žiarskou dolinou výlet ukončíme pri autobusovej zastávke tesne pod ústím Žiarskej doliny (880 m).

Ústie Jaloveckej doliny – ústie Bobroveckej doliny 1 1⁄4 h – ústie Hlbokej doliny 1⁄2 h – Baníkovské sedlo 2 h – Baníkov 1⁄4 h – Jalovecké sedlo 3⁄4 h – Žiarska chata 1 h – ústie Žiarskej doliny 1 h Spolu: 6 3⁄4 h

Dostupnosť a parkovacie možnosti

Miesto štartu: 49.196935; 19.748470

V obciach Bobrovec aj Žiar sa nachádzajú platené aj bezplatné parkoviská.

Vlakom alebo autobusom do Liptovského Mikuláša a potom autobusom z Liptovského Mikuláša do obce Bobrovec (Bobrovecká dolina). – cestovný poriadok

Možnosti ubytovania a stravovania

V Bobrovci aj Žiari sa nachádza viacero ubytovacích zariadení, ktoré ponúkajú ubytovanie. Možnosti stravovania sú zabezpečené, či už v lete alebo v zime, v hotelových reštauráciach alebo bufetoch s občerstvením.

Nájdi a rezervuj ubytovanie – TU.

Jalovecká dolina - Baníkov - Žiarska dolina

Fotogaléria

Opíšte nám svoj zážitok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Kde jesť a piť v blízkosti:

všetky miesta kde jesť a piť

Aktivity a relax v blízkosti: