Domov Turistika Z Jakubovian na Holý Vrch

Z Jakubovian na Holý Vrch

Jakubovany - Jakubovany, Studená dolina - Rázcestie pod Holým Vrchom - Tri Kolky - Holý vrch (1723 m n.m.) a späť
Typ: Vrcholová túra

Koniec trasy:

Konská

Podrobný popis trasy

Holý vrch (1723 m n.m.) je menej výrazným a menej známym vrchom Západných Tatier. Prechádza ním aj obľúbená turistická trasa na vyhľadávaný vrch Baranec. Charakteristický je svojím pyramídovým tvarom. Je prístupný celoročne a nevzťahuje sa naň sezónna zimná uzávera turistických trás.

Východiskom túr na Holý vrch môže byť Žiarska dolina (cca 3 km po žltej značke) alebo Jakubovany (cca 6 km po modrej značke). Samotný vrchol nie je označený, nachádza sa nad rázcestníkom na hrebeni vedúcom na Baranec. Cesta na Baranec trvá potom ešte cca 1,45 hod.

Trasa z Jakubovian vedie od starého vleku po asfaltke k chatkám, pri ktorých odbáča vľavo do lesa. Povyše križovatky s červenou Tatranskou magistrálou narazíte na smerovaciu tabuľku k Jakubovianskemu vodopádu, ku ktorému sa dostaneme asi za 5 min, no treba sa potom vrátiť naspäť na modrý chodník. Trasa celkom výživne stúpa, až k Trom Kolkom, kde si môžete oddýchnuť a občerstviť sa s výhľadmi do kotliny. Druhá polovica trasy až na vrchol pokračuje ďalej v energickom stúpaní.

Dostupnosť a parkovacie možnosti

Zaparkovať sa dá v obci Jakubovany alebo ešte ďalej pri bývalom lyžiarskom vleku Jakubovany. Trasa je dostupná aj autobusovou dopravou – konečná zastávka Jakubovany.

Možnosti ubytovania a stravovania

Na samotnej trase nie sú žiadne horské chaty, občerstviť sa teda môžete v obci, napríklad v hostinci Jakub.