Domov Lezenie na Liptove Komjatná – Veľkonočná hrana, VIII

navigovať
Koniec trasy:

Lezecká oblasť Komjatná

Najmladšia oblasť na Liptove, ktorú tvorí zlepencové bralo vysoké 50m. Týči sa na rozmedzí dedín Studničná a Komjatná v Ružomberskom okrese. Ponúka krásne lezenie pre lezcov všetkých obtiažností s možnosťou si vyskúšať aj viac dĺžkové lezenie. Zlepenec má úžasnú vlastnosť formovať sa do príjemných veľkých chytov, šupín a zárezov, čo z tejto oblasti robí top na Liptove s jedným z najkrajších výhľadov z vrcholu brala. Väčšina ciest je okolo VI a VII stupňa. Cesty sú technické a tie dlhšie aj značne vytrvalostné.

Povolené liezť: 8. – 31. 1., a od 1. 2. – 31. 7.. Aktuálne informácie nájdete TU.

Počet ciest: 35
Obtiažnosť: V – X- UIAA
Dĺžka ciest: 20 – 45! m

Prístup

Prístup: 15 min.

Z Ružomberka, cestou na Dolný Kubín, odbočíme do dediny Komjatná. Po asi 2 km vychádzame na kopec pod ktorým sa nachádza čast zvaná Studničná. Auto zaparkujeme na tomto kopčeku, hneď pri kaplnke, ktorá stojí vedľa cesty. Odtiaľto ďalej pešo po poľnej ceste smerom nad Komjatnú. Prejdeme lúku a strmým krátkym výšvihom prídeme k lesu. Tu odbočíme vľavo do lesa po výraznom vychodenom chodníku. Po asi 5 minútach prídeme k vrcholu brala. Odtiaľto vedie chodník z obidvoch strán dolu pod skaly.

lezenie

Veľkonočná hrana, VIII

Popis: 15 lepených nerezových borhákov + zlaňovacia reťaz.

Jedna z naj ciest v Komjatnej. Začína asi 10 metrovým kútom po ktorom sa dostaneme na oddychovú policu. Pokračuje ťažko oblou hranou po ktorom sa prehupne do záverečnej platne. Veľmi vzdušná vytrvalostná cesta.

Aktuálne obmedzenia nájdete na www.shsjames.org.