Prosím, pre zobrazenie videa, akceptujte cookies pre marketing.
Na Liptove rozdali „Oskarov“
26. 1. 2016(Liptovský Mikuláš, 26. 01. 2016) – Na Liptove dnes rozdávali pomyselných „Oskarov“ v cestovnom ruchu. Oblastná organizácia cestovného ruchu REGION LIPTOV po tretí raz podrobila kontrolám poskytovateľov služieb v rámci projektu Liptovská hviezda. Tentokrát to boli ubytovacie a stravovacie služby v hoteloch. Každé zo zariadení, ktoré získalo čo i len jednu hviezdu, môže byť spokojné, lebo kontroly boli prísne. Päť zariadení sa môže odteraz pýšiť až tromi hviezdami kvality, ktoré im organizácia pridelila na dva roky, keď ich opäť čakajú previerky kvality.
Cestovný ruch je o detailoch. Aktuálna kategorizácia ubytovacích zariadení klientovi pomôže zorientovať sa v spleti ponúk, ale napriek tomu asi nikdy nebudú dva rovnako kategorizované hotely klientom vnímané rovnako. To je dôvod prečo vznikajú snahy merať kvalitu poskytovaných služieb aj inak. V Oblastnej organizácii cestovného ruchu REGION LIPTOV si pred tromi rokmi povedali, že pomôžu zákazníkom vo výbere top zariadení cestovného ruchu a zároveň, že nastavia poskytovateľom služieb zrkadlo. Podarilo sa, lebo každým rokom hviezd pribúda. V prvom roku tri hviezdy neudelili žiadnemu zo zariadení, v druhom ročníku to boli dve zariadenia a v aktuálnom je to až päť zariadení. Pričom dve z nich si svoje hviezdy obhájili. V prvom ročníku sa hodnotila kvalita len ubytovacích zariadení, v druhom reštaurácií a koncom roku 2015 sa podrobili kontrolám kvality ubytovacie a stravovacie služby v zariadeniach cestovného ruchu.
Podnikatelia v cestovnom ruchu ponuku svojich zariadení neustále zlepšujú a kvalita stúpa. Potvrdila to aj Liptovská hviezda 2015. O certifikát kvality zabojovali v tomto ročníku takmer dve desiatky podnikateľov v cestovnom ruchu. Až dvanásť zariadení Liptovské hviezdy obhajovalo. Výsledky môžu Liptákov tešiť. Päť zariadení získalo najvyšší počet hviezd, a to tri. Hotel JÁNOŠÍK**** z Liptovského Mikuláša, Wellness Hotel GRAND**** z Demänovskej Doliny, Penzión DRAK z Demänovej, Hotel LIPTOVSKÝ DVOR**** z Liptovského Jána a TRI STUDNIČKY**** tiež z Demänovskej Doliny sa odteraz môžu pýšiť tromi Liptovskými hviezdami. Pritom posledné dve spomenuté zariadenia svoje tri hviezdy obhájili. „Chceli by sme apelovať na podnikateľov, aby sa do podobných projektov zapájali. Robíme to pre nich, chceme im pomôcť byť lepšími a marketingovo podporiť región a jeho služby. Kontrolám sme podrobili tento krát recepcie, reštaurácie aj samotné ubytovanie. Ponuka v našom regióne je skutočne zaujímavá a široká a Liptovské hviezdy môžu klientom pomôcť sa zorientovať. Ukázať im zariadenia, ktoré sú nielen kvalitné, ale vo svojej ponuke výnimočné,“ poukazuje na zmysel projektu predseda predstavenstva Oblastnej organizácie cestovného ruchu REGION LIPTOV a primátor Liptovského Mikuláša Ján Blcháč.
Kontroly v ubytovacích zariadeniach prebiehali anonymne. „Špecializovaná firma formou „Mysteryshopping“ vyskúšala služby. Kontrolór sa ubytoval, často krát aj s rodinou a deťmi, aby pobyt pôsobil vierohodne. Pod drobnohľad sa v hodnotení dostalo takmer všetko a veľmi sme sa sústredili na ľudský rozmer, lebo cestovný ruch je o emóciách, pocitoch a tie významne ovplyvnia ľudia, ktorí služby poskytujú. Takže to vždy opakované – úsmev, očný kontakt, záujem o klienta zohrávali podstatný význam,“ povedala Hotelierka roka 2013, riaditeľka Hotela TRI STUDNIČKY**** a zároveň jedna z odborných garantiek projektu Iveta Chovanová.
Merania kvality trvali takmer dva mesiace. Hodnotitelia sa zamerali najmä na prácu recepcií, posvietili si na reštauračné služby, samotnú prezentáciu hotelov aj ubytovanie. „Nezáujem vždy klient vycíti. Môžete mať akokoľvek perfektnú ponuku hotela, keď na recepčnom pulte, alebo pri bare stojí človek, ktorý svoju prácu nepochopil. Šéfovia zariadení cestovného ruchu musia ísť svojim zamestnancom príkladom, pracovať s nimi, veriť im, povzbudiť ich v ich práci, dať im možnosť ďalej sa vzdelávať a zlepšovať. Tento ročník Liptovskej hviezdy nám potvrdil, že veci sa hýbu správnym smerom, aj keď vždy je čo zlepšovať,“ potvrdila Lucia Kazdová, majiteľka agentúry eXperTz, ktorá si posvietila na kvalitu liptovských hotelov.
Liptáci si nastavili zrkadlo. Väčšina môže byť so svojim hodnoteným spokojná a tí, ktorí našli svoje rezervy, dúfajme tieto čoskoro vyriešia, lebo najlepšou reklamou pre cestovných ruch je spokojný klient, ktorý sa opäť vracia. Treba veriť, že Liptovské hviezdy budú žiariť aj po hodnotení a prilákajú aj nových klientov.
Zariadenia, ktoré získali Liptovskú hviezdu nájdete TU
Nezabudnite si prečítať aj ďalšie články
Kto ponúka taxi službu v Liptovskom Mikuláši
Liptovský Mikuláš
Cestovný ruch oslavuje
Iné lokality
23 percentná DPH je pre cestovný ruch likvidačná
Iné lokality
Čo je to glamping?
Iné lokality
Túra na Veľký choč
Iné lokality
10. ročník Majstrovstiev vo vyrezávaní drevených sôch inšpirujú slovenské tradície
Liptovský Ján
všetky články
Opíšte nám svoj zážitok