Domov Mikuláš chce byť turistická TOP destinácia

Mikuláš chce byť turistická TOP destinácia

5. 11. 2015

05

(LIPTOVSKÝ MIKULÁŠ, 05.11.2015) – Viac návštevníkov, kvalitnejšie služby, širšia ponuka atrakcií a ťah na jednu bránu. S týmito cieľmi by Liptáci radi vkročili už do blížiacej sa zimnej sezóny. Okrem tradične najlepšej lyžovačky sa však chcú zamerať aj na mestský cestovný ruch a z Liptovského Mikuláša urobiť centrum turizmu na Liptove. 

Hľadať cesty, ako sa veci dajú a ponúkať viac, ako doteraz. Zároveň sa spojiť pre dobrú vec a odovzdať návštevníkom to najlepšie. Tieto myšlienky si na Liptove v ostatnom čase osvojuje stále viac subjektov pôsobiacich v cestovnom ruchu. Premeniť ich na skutočnosť sa pokúsili na prvej zo série konferencií, ktorá sa včera konala v metropole Liptova. „Som veľmi rád, že sme sa rozhodli zorganizovať túto konferenciu. Budovanie kvalitného produktu mestského cestovného ruchu nemôže mesto realizovať izolovane, ale jedine v spolupráci s jednotlivými subjektmi. Zaujala ma najmä inšpiratívna prezentácia mesta Brno, ktorá nás utvrdila v názore, že kľúčový faktor prípravy kvalitného produktu je sieťovanie,  spolupráca subjektov a koordinácia aktivít,“ povedal Rudolf Urbanovič, viceprimátor Liptovského Mikuláša.

Na konferencii sa pod záštitou Oblastnej organizácie cestovného ruchu REGIÓN LIPTOV zúčastnili zástupcovia mesta, Informačného centra, múzeí, galérií, kultúrnych a športových inštitúcií a odbornej verejnosti. Ide len o prvé zo série pracovných stretnutí, ktoré by mali pomôcť Liptovský Mikuláš vybrúsiť na diamant turizmu na Slovensku. „Chceme urobiť maximum pre to, aby boli návštevníci mesta spokojní s ponukou mestského cestovného ruchu.  V rámci našich aktivít sme predstavili nový rezervačný systém pre usporiadateľov podujatí v meste, pomocou ktorého chceme efektívne vytvárať kalendár podujatí, vyhnúť sa prekrývaniu ich termínov a zabezpečiť čo najúčinnejší spoločný marketing.“ prezradila časť plánov riaditeľka Informačného centra Jana Piatková.

Liptovský Mikuláš chce vyčnievať najmä v porovnaní s inými mestami do 40 tisíc obyvateľov a v tejto súvislosti sa zameria na revitalizáciu historického centra, budovanie kultúrneho cestovného ruchu, rozvoj cykloturistiky a turistiky v meste a posilnenie kyvadlovej dopravy  medzi okolitými turistickými strediskami. Nové produktové balíky budú orientované na deti, školské výlety, seniorov a aktívne zameraných návštevníkov. „Teší ma najmä fakt, že všetci významní hráči na poli cestovného ruchu v našom meste ukázali jednoznačný ťah na bránu. Zároveň pochopili, že bez spolupráce a koordinácie to v budúcnosti nepôjde. Práve synergia a vzájomné dopĺňanie sa je prostriedok na prilákanie väčšieho počtu návštevníkov nielen z iných regiónov, ale aj zo zahraničia, čo je náš prvoradý cieľ,“ zdôraznil predseda Komisie cestovného ruchu Matej Géci.

K tomu, aby sa z Liptovského Mikuláša skutočne stala TOP destinácia, dosiaľ chýbala práve súhra medzi jednotlivými subjektmi a kvalitná ponuka mestského cestovného ruchu. To by sa však už čoskoro mohlo zmeniť. „Doteraz to ťahalo návštevníkov Liptova najmä do hôr a akvaparkov. Chceme ich pritiahnuť do centra a ukázať aj krásy a atraktivity mesta. Čím viac subjektov sa k spoločnej myšlienke pripojí, tým bude ponuka homogénnejšia a výsledok citeľnejší. Na svoje si tak prídu všetky zainteresované strany,“ dopĺňa členka expertnej skupiny Oblastnej organizácie cestovného ruchu REGIÓN LIPTOV Soňa Višňovská.

Včerajšia konferencia „Mestský cestovný ruch“ je prvá lastovička na ceste z teplých krajín. Liptáci však veria, že na tie ďalšie nebudú musieť čakať až do jari.

Opíšte nám svoj zážitok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Nezabudnite si prečítať aj ďalšie články

všetky články

Viac informácií o Liptov region karte aj v našich Liptov News