Domov Rozhľadňa Ostredok Rozhľadňa Ostredok

Rozhľadňa Ostredok

Demänovská Dolina (Biela púť) – Rozhľadňa Ostredok (1167 m n.m.)
Typ: Pre rodiny s deťmi, Vychádzková trasa

navigovať
Koniec trasy:

Podrobný popis trasy

Rozhľadňa Ostredok sa nachádza len niekoľko minút chôdze od parkoviska v lokalite Biela púť v lyžiarskom stredisku Jasná – Nízke Tatry. Východzí bod a smerovník je viditeľný aj z parkoviska.

Z hlavnej cesty odbočíte pri kríži a pokračujete nenáročnou turistickou trasou po žltej značke. Veža bola postavená len nedávno a turistom ponúka výhľady na Chopok a panorámu Nízkych Tatier, a tiež na lyžiarske stredisko. Pod rozhľadňou je umiestnený piknikový stôl a lavičky.

Turistický chodník ďalej pokračuje k Symbolickému cintorínu obetiam Nízkych Tatier a ďalej až k Demänovskej jaskyni slobody. V kaplnke na symbolickom cintoríne sú umiestnené tabuľky s menami ľudí, ktorí zahynuli v Nízkych Tatrách. Je tam aj súsošie “Horskej piety”, ktorá symbolizuje žiaľ matky nad stratou dieťaťa. Vo vnútri cintorína sa nachádza slovenský znak a zvon, ktorý uliali umelci z Liptovského Mikuláša, a taktiež monumentálny šesťmetrový drevený kríž, ktorý vyrezal rezbár z obce Kriváň.

Dostupnosť a parkovacie možnosti

Bezplatné štrkové parkovisko pozdĺž cesty je priamo na východzom bode pri rázcestníku. Východzí bod a smerovník je viditeľný aj z parkoviska.

Najbližšia autobusová zastávka sa nachádza v Demänovskej doline pri Hoteli Grand Jasná. Pravidelné autobusové spoje idú z Liptovského Mikuláša.
Cestovný poriadok >>>

Možnosti ubytovania a stravovania

Stravovanie a ubytovanie je možné v okolitých hoteloch, rešturáciách či bufetoch. Demänovská dolina resp. stredisko Jasná Nízke Tatry poskytuje celoročne širokú ponuku služieb všetkých kategórií.