Na Liptove trend rastu pokračuje

Domov/Tlačové správy/Na Liptove trend rastu pokračuje

Na Liptove trend rastu pokračuje

(Liptovský Mikuláš, 27. 9. 2017) – Liptáci majú za sebou ďalšiu úspešnú letnú sezónu. Regióny Liptov a Vysoké Tatry boli opäť na špici záujmu dovolenkárov. Prevládali Slováci, ale značný záujem bol aj zo strany našich susedov z Českej republiky a Poľska. Rastúci trend záujmu o Liptov potvrdili aj čísla štatistického úradu. Počas júla 2017 Liptáci evidujú až 231 942 prenocovaní, čo je medziročné zvýšenie o 7,48 percenta. Trend rastu počtu návštevníkov je pritom markantnejší u zahraničnej klientely, medziročne až 15,77 percent. Pre porovnanie tendencia rastu návštevníkov Liptova za celý prvý polrok je až 8,2 percent.

Trend zvyšovania záujmu o Liptov pokračuje. Potvrdzujú to aj oficiálne štatistiky, ktoré zverejnil Štatistický úrad Slovenskej republiky. „Záujem o Liptov rastie dlhodobo. Na to, aby sme ho udržali neustále rozvíjame ponuku regiónu, prinášame novinky, organizujeme podujatia a zvyšujeme počet lôžok v regióne. Počet návštevníkov nám napríklad za prvý prázdninový mesiac medziročne vzrástol o 8,97 percent, čo je viac ako nárast návštevnosti celého Slovenska a viac ako dvojnásobok rastu regiónu Vysoké Tatry,“ povedal predseda predstavenstva Oblastnej organizácie cestovného ruchu REGION LIPTOV Ján Blcháč.

Prvý polrok na Liptove opäť potvrdil, že záujem turistov je aj o okres Ružomberok, ktorý rastie už niekoľko rokov intenzívnejšie ako ťažiskový okres Liptovský Mikuláš, kde nájdu dovolenkári okrem strediska Jasná Nízke Tatry a Tatralandie aj atraktívnu obec Liptovský Ján a iné. Čutkovská a Hrabovská dolina sa nachádzajú len pár minút jazdy autom z centra mesta a ponúkajú turistom široké možnosti vyžitia, či už hľadajú relax, ale najmä aktívnu dovolenku v lone prírody. Dlhodobo je interes aj o osadu Vlkolínec, ktorá je už 20 rokov súčasťou kultúrneho dedičstva UNESCO. Trend rastu návštevníkov Liptova za celý prvý polrok bol 8,2 percenta a okres Ružomberok dosiahol medziročný rast až 13,9 percent.

„Nielen danosti a krásna príroda, ale aj komplexný produkt cestovného ruchu je kľúčom k úspechu Liptova. Využívame tiež moderné marketingové nástroje, cez ktoré vieme našu ponuku prezentovať potenciálnym klientom. Je to najmä reklama v online prostredí, ktorá sa nám veľmi osvedčila. Zároveň už deväť rokov využívame aj Liptov Region Card. Kartu, ktorá ponúka hosťom okrem zliav aj vernostný systém, čím ich motivuje k ďalším návštevám regiónu. Za letnú sezónu sme napríklad mali nárast akceptácií našej karty až o 31,11 percent,“ zdôraznila riaditeľka Oblastnej organizácie cestovného ruchu REGION LIPTOV Darina Bartková.

V období mimosezóny Liptáci aktívne pracujú na nadchádzajúcej zimnej sezóne a tiež budúcoročnej letnej. Ich cieľom je však zvyšovať návštevnosť regiónu aj v mimosezónach, kedy je potenciál rastu ešte vyšší. V regióne sú hotely atraktívne aj v tomto období, a to najmä pre firemných klientov a rôzne motivačné pobyty.

Simple Follow Buttons
Simple Share Buttons